lördag 28 februari 2009

Fredagsmys o tavelfix

Igår kväll hade jag o Anna-Klara tacomys hemma hos mig. Vi låg i var sin ände av soffan tills vi inte längre orkade hålla ögonen öppna...

Och såhär fint blev det! Nästan ännu finare i verkligheten för på kortet ser man vecken på påsarna mkt tydligare än in real life.
Tänkte ge dagens ros, eller egentligen gårdagens ros till tjejen på Gallerix på plattan. Fick ju som jag tidigare berättat gå tillbaka med en trasig glasskiva till den ena ramen. Berättade för tjejen i kassan som det var, att jag hade ju inte kollat så noga innan jag gick ifrån affären men det kan ju lika gärna ha hänt på vägen hem (med rådjursögon o en mkt ärlig uppsyn).
Hon gick då o kollade kom tillbaka med meddelandet att hon tyvärr inte hade fler ramar i silver i det formatet kvar; "men om du kan komma tillbaka om ca 20 min så kan jag skära till ett glas?". Lät ju nästan för bra för att vara sant så jag tackade glatt ja till erbjudandet. Kom tillbaka o möts då av en färdig ram med helt glas. "Det är sånt som händer. Ber om ursäkt för att du fick släpa den fram o tillbaka en dag till. Det ska ju vara helt när man lämnar butiken o nu vet vi ju inte, det viktigaste är att du har fått en fin o hel ram att ha på väggen hemma."
Följdaktligen kommer jag alltid varmt rekommendera denna butik o självklart även gå dit vid behov.

1 kommentar:

  1. Väldigt snygga tavlor faktiskt! Jag har ännu inte ramat NK-påsar.. men det var en jäkligt bra idé... Kanske nästa gång..:)

    SvaraRadera

Din åsikt är också viktigt!