tisdag 3 februari 2009

Din önskan, min...

Har ju just nu en liten gallup on going som jag skulle bli väldigt glad om ni deltar i. I skrivande stund är det tre glada supportrar som tyckt till o jag känner att det är dags för mig att uppfylla era önskemål.

Dagens matlagningstips blir inte så mkt häftigare än på bilden nedan... Ägg. Här kokas dom först ordentligt, några för att äta ikväll o några för att ta med till jobbet i morgon. Ska strax ta av dem från spisen för att sedan skala, skiva o lägga i stekpannan i lite olivolja. Riktigt smarrigt! Kan som lite "plåster på såren" rekommendera min goda vän Christins hemsida där ni med fördel kan anmäla er till nyhetsbreven o på så sätt få regelbundna matlagningstips med tillhörande vinförslag. Ska nog ta o intervjua henne ngn dag (ska dessutom vara tärna OCH toast madame på deras bröllop i april).

Dagens träningstips får bli "the circle of death". Uttrycket myntat av en deltagare på min Kinesisklass idag, så vansinnigt träffande. Nu kan man ju tro att han menade just mitt klassupplägg men icke. Vi stod o pratade om de maskiner vi kallar Easyline. Galet! Easy - för Klüft, kanske, men tveksam. Jag o Frida (min naprapatkollega) körde cirkel intervaller 45/30 i dem förra veckan o efter de två varven var vi helt slut. Skakade efter duschen o fick som tur var en festis av snällaFrida för att överleva till lunchdejten med Anna-Klara. Så alltså - The circle of death, för den som vågar tre varv; 45/30/15.

O så var det inredning, eller konst o form, design... Kommer inte gå många dagar utan inlägg på detta tema, var så säker. Idag var jag på jakt, eller har riktigt länge varit på jakt efter ett snyggt fodral till min notebook. Den är typ 11 tum o det finns bara inga snygga - för den som har tips så välkomnas detta med mycket varm hand. För den som har en lite större dator än mig så hittade jag denna...by it if you can use it säger jag bara.

1 kommentar:

  1. Fick en fråga på facebook ang vad Kinesis är. Det är en gruppträningsklass, cirkelträning i dragapparater (http://www.technogym.com/se/viewdoc.asp?co_id=2268&target=commercial). Tufft som attans o mkt funtionellt. Sugen på att prova o vägarna förbi? Säg bara till...

    SvaraRadera

Din åsikt är också viktigt!