onsdag 4 februari 2009

Onaniaskolan

Ännu en härlig morgon. I gårdagens österländska horoskop kunde jag i Metro för mitt år, hundens år, läsa o få bekräftat - Mörkret är kvar. Har ännu inte skummat igenom dagens skörd av mediabrus i form av gratistidningar men gjorde i väntan på bussen en smått roande reflektion.

De flesta mornar tar genomsnittssvensken (ej baserat på ngn form av studie utöver min egen) en Metro o en City utanför min busshållplats då de båda står brevid varandra. Idag hade alla tagit Metro. Gick då o tittade o förstod genast. På Citys löpsedel var det två mindre påklädda kroppar med stor text "Onaniskolan" på. Tänk att vi svenskar ska tycka att det är pinsamt, ganska kul tycker jag. På tal om mitt kärleksliv som nu för övrigt fått två röster, så ska jag nog ta hand om alla överblivna City när jag kommer tillbaka till ön ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din åsikt är också viktigt!