söndag 8 februari 2009

Inspirationsdagendagen

Dagen då facebook borde gå på overload ;o) Jisses vad foton det är upplagt från gårdagen o fler lär det bli. Hittade ett par favoriter på mig. Vet att Ida dessutom sitter på ett riktigt guldfoto i sin kamera, hoppas jag får dem i morgon...

Jag shakar loss på afron. Nöjd med rumpputningen ;oP

Jag, Ida o Louise. Verkligen helt enorm teamkänsla. Så snygga brudar, visst?
Ja, hörru ni...vad har vi mer gjort idag? Vaknade faktiskt före klockan i morse, steg upp, åt frukost o började ladda för klass. Packade väskan, tog bussen till Hötorget o hämtade upp lite grejer där (rester från gårdagen) o klev på bussen igen - mot Gärdet. Klassen gick jättebra men jag blev riktigt trött. Duschade av mig o fixade till mig lite för att sedan ta mig t-vägen mot slussen. Jag blev där upphämtad av Christin för att åka hem till Ylva.
Väl framme tog vi en promenad, klassiskt grupperat på kolonn om två täter (sex tjejer à la dagisformation). Hann bli riktigt hungrig så när vi kom hem till Ylva blev jag mkt lycklig. Där fanns scones, kex, Lönnebergalimpa, ostar, marmelader, lax, avokado o lite grönt, färskostar, pajer, druvor o Plopp. Mös med en kopp te i den sköna soffan...mmm. Perfekt söndag!
Har nu varit hemma några timmar o hunnit tvätta ett par maskiner. Tittar på dokumentär inifrån om miljöbilsutvecklingen. Intressant. Förstår verkligen inte varför det inte läggs mer fokus på solenergin. Så duktiga som forskarna är idag borde vi kunna klara oss med enbart solen som resurs. Min egna hypotes är att det inte läggs så mkt krut på detta för att där finns inte lika mkt pengar att tjäna på sikt (mkt för forskaren som kommer på det dock men inte för mjölkbolagen). Precis som strumbyxor som det ej går maskor på. Såg ngt program på Discovery för något år sedan om att den faktiskt var uppfunnen men att ingen tillverkare ville satsa på den för det skulle minska deras intäkter... Usch vad vi konsumenter är lurade! Men jag är inte bitter...


1 kommentar:

  1. Hejja Lova-tova! nu är du upplaggd som favorit =D
    /fridolina :*

    SvaraRadera

Din åsikt är också viktigt!