torsdag 19 februari 2009

À la Hemmets journal

Fick en fråga på tidigare info ang att jag har en bror... Det är ju så att det var delvis därför jag flyttade hit till Sthlm. Fick kontakt via Facebook (jag vet, galet) för drygt ett år sedan nu. De hade skickat ett mail som löd; "Hej, är du våran lillasyster?" JAAAAAA, det var jag ju, det visste jag. Ringde upp o flög sedan ner o hälsade på. Det var riktigt nervöst men samtidigt helt fantastiskt.

Joakim o Niklas heter dom o är enäggstvillingar, 10 år äldre än mig. Jag blev alltså lillasyster o faster (två pojkar på 2 o 4 år) i oktober -07, så det var inte så mkt att fundera på. Sökte jobb, flyttade hit o här är jag nu. Ångrar mig inte det minsta men är fortfarande en ganska dålig syster - har inte så mkt tid o är inte så van att prioritera syskon...har ju liksom aldrig haft några. Men men, jag ska bli bättre...

Brukar säga att jag är född i medvind, att jag alltid har en sån himlans tur med det mesta. Att slippa syskon under uppväxten o sedan få dem i vuxen ålder har för mig varit helt i linje med det - perfekt!

2 kommentarer:

  1. Oj. Sånt händer alltså? Det förklarar varför jag inte hört talas om dom iaf. :)

    SvaraRadera
  2. Glömmer aldrig den dagen då du berättade att du blivit lillasyster! Så'n lycka är det så sällan man får lov att se! Kram/LN

    SvaraRadera

Din åsikt är också viktigt!