tisdag 24 februari 2009

Fettisdagen

Äntligen är den här - fettisdagen! Ska äta minst tre semlor, det är målsättningen för dagen.

För 6 år sedan (oj, vad tiden går fort), fick jag gallsten efter semmelperioden. Åt då verkligen en om dagen i en månads tid vilket tydligen var för mkt fett för min mage... Hoppas jag klarar mig i år, har ju faktiskt inte alls ätit många, kanske 6-7 st än så länge.

Hittade nån siffra på att genomsnittssvensken äter 4 semlor/år, men det känns ju jättelite. Tycker man att dom är goda ska man passa på. Hinner man inte idag tycker jag man får äta semlor feb ut, sedan måste man ha uppehåll för annars är dom ju inte lika goda när det är dags nästa år.

Taktiskt av Daniel också att förlova sig på fettisdagen, då blir man ju påmind långt i förväg ;o) Grattis Vickan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din åsikt är också viktigt!