måndag 30 mars 2009

F*k*ng j**la *u* SL

Ikväll hände det igen. Bussjäveln åkte ifrån mig på Västerbroplan. Sprang så att busschaufförseländet omöjligt kunde missat mig o ändå stannade han inte ens på hållplatsen. Denna gången var jag ingen foglig svensk - jag tog upp mobilen o ringde till SLs kundtjänst. Blev kopplad till avdelningen "åsikter att framföra", valde att tala med handläggare o presenterade tydligt men vänligt mitt missnöje. Kände mig egentligen inte speciellt mkt bättre efteråt men nu har jag iaf dragit mitt strå till stacken till en bättre värld. Eller kanske inte.

Turen vände iaf o måndagen slutar nu helt fantastiskt. Skulle bara köpa en liter mjölk på affären på ön men "råkade" gå förbi glassdisken (den är faktiskt på väg mot utgången)... o där låg den. Lejonet o björnens saffransglass! Min absoluta favorit! Sitter nu i soffan o njuter. Tänk vad lite glass kan göra en glad!

1 kommentar:

  1. Nu kan jag sova gott fast f**k*ng stavas med 2 ** inte 1 ;-)

    SvaraRadera

Din åsikt är också viktigt!