fredag 27 mars 2009

Torsdag följt av fredag

Igår träffade jag Mark Levengood för första gången. Jag var på SATS medis o hade konsultationer, stod en sväng i repan o då kom han in. "Du kan slänga den här, för visst har du ngn soptunna?" Lägger fram P-boten på disken ;o) "Jag får dem hela tiden, lika bra att slänga dem direkt". Haha, skön inställning, jag gillar den. Varför spara på saker som tar energi från en? Helt rätt... Dock är jag ju lite av ett privatekonomimonster så för mig skulle det inte riktigt bidra att slänga en räkning, men själva principen, helt klart bra tänkt.


En lång dag igår på jobbet med möte hemma hos Paulina efteråt för planering av mkt hemlig möhippa (om du Christin läser detta nu så kan du väl glömma det... som om du inte vet att vi ska göra ngt... o snart smäller det ;oP). Det bjöds på kladdkaka med grädde så jag stortrivdes självklart.

Idag har jag haft en bra dag på jobbet, fått mkt gjort o haft trevliga patienter. Hunnit luncha med Anna-Klara på café 60 o inviga mina nya bloggbakgrundsrosa strumpbyxor.

På bussen i morse fick jag mig dock ett extra leende. Vid en hållplats kom det på en lång radda människor. En av de sista killarna som kom på (satt en bit bak så mittgången fylldes på eftersom) gick fram till en av tjejerna som kom precis i början o sa; "Är det svårare för dig att köa än för alla andra? Du kanske inte kan det?". Hahaha, jag tyckte det var jättekul. Tycker det är lika roligt varje gång människor som är helt främmande tillrättavisar varandra. Känn känslan, han fick liksom ur sig lite som annars skulle stulit energi från honom. Nu fick väl iofs hon en dålig start på dagen men förhoppningsvis tog hon det med en nypa salt o kommer hedanefter alltid att köa snällt - vi är ju faktiskt i Sverige, o här köar vi ;oP

Hoppade aw´n idag o har nu krypit upp i soffan under täcket. Ska zappa mellan Let´s dance o Så ska det låta. Mmm... Bra uppladdning inför Vintagemässan i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din åsikt är också viktigt!