lördag 7 mars 2009

Påminnelse

Jag har verkligen haft en vecka fullproppad med jobb o åtaganden. Har inte spenderat många minuter slötittandes på tv o har inte ens hunnit/tagit mig tid att läsa. Ska absolut inte klaga då det dels är självvalt men ffa kul - jag tycker ju faktiskt om att ha mkt att göra. Bestämde mig tidigt igår för att bara åka hem o sova efter jobbet, men så vart det inte :o). Efter en mkt trevligt kväll hemma hos Petter o Marit var jag än en gång hemma seeeeent...

Vaknade i morse o kände hur jag låg på minus. Började med att gå igenom veckans post (vilket självklart hamnat sist på priolistan). Efter en stunds bläddrande i lite tidningar mm kom jag till en artikel i Landstingets tidning för oss anställda inom vården - Var nöjd med allt som livet ger!

En sedvanlig artikel om att uppskatta det man har. Bara en massa självklarheter, men tänk så lätt det är att glömma... Utifrån titeln blev jag påmind om den geniala "barnvisan" vilken får bli dagens soundtrack.

Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser, glöm bort bekymmer, sorger och besvär. Var glad och nöjd för vet du vad, en björntjänst gör ju ingen glad, var nöjd med livet som vi lever här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din åsikt är också viktigt!