måndag 9 mars 2009

Bitchtendens

Nu har jag äntligen vikat min femte o sista måndag. Det har ju självklart varit kul men nu är jag trött. Måndagar ska ju vara min lediga kväll, så nu, äntligen.

Jag var en riktig bitch idag på afron. Längst bak stod fem tjejer, 16 år (kollade upp dem efteråt ;o)), o småtjattrade heeeela klassen. Sa först till diskret som en allmän uppmaning. Ingen förbättring. Sedan sa jag till o riktade det till dem, mkt tydligt skulle jag säga. Ingen skillnad (de hörde troligtvis inte eftersom de småfnittrade o pratade konstant. Till slut så sänkte jag musiken o sa till att antingen är de tysta eller så går de ut. Detta var under nedvarvningen. Ingen skillnad. Fokuserade riktigt bra bort dem under klassen faktiskt, bättre än vad jag brukar kunna strunta i störande moment, men då fick jag nog. Eller jag bet faktiskt ihop under klassen men efteråt sprang jag ikapp dom i höjd med repan.

Förklarade tydligt o bestämt att de är välkomna åter men att de då får hålla käft sinsemellan. Har de ngt som de vill framföra till mig så gör det, annars är det tystnad som gäller.

Troligtvis (o faktiskt just nu känns det förhoppningsvis) kommer de inte gå på mina klasser igen.... Vet att man kanske inte får säga så men det är grymt störande. Det var faktiskt en kund som kom fram till mig efteråt o sa att det var bra att jag sa till. Kände mig ändå som en bitch, men men, jag hade ångrat mig om jag inte gjort det.

Nu är det äntligen kväll. Ska njuta av en stund på soffan innan morgondagen tar vid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din åsikt är också viktigt!