lördag 9 april 2011

Påskinspiration från sjuksäng

Idag hade vi planerat att åka skidor hela dagen i Svanstein (ligger ganska många mil norrut) o sedan, på vägen hem, ta vägen om IKEA i Haparanda o handla lite småsaker vi "behöver". Nu är jag tyvärr sjuk så medans jag o katterna ligger kvar i sängen är Martin o åker skidor själv, bara 3 mil bort.

Jag har roat mig med att lösa melodikrysset o surfat runt på inredningsbloggar.


Kanske inte så påskinspirerad men jag blir iaf glad av den gula väggen. Det är inte alls i min smak vad jag skulle välja att ha i mitt eget hem, men jag blir ändå inspirerad av mycket färg på bild. Vi är i behov av en hyllösning att ha bakom soffan i vardagsrummet o denna kombination tycker jag var riktigt snygg.


O påskpynt börjar det ju bli dags för. Jag brukar ha något påskris med vita fjädrar o förra året odlade jag även krasse i äggskal...så mitt påskpynt brukar alltså inte vara så omfattande. Hittade dock dessa klarglasägg på panduro som jag laddar för att lägga vantarna på. Lite videkvistar, ris o några glasägg, känns precis lagom.

Krasseodlingen i äggskal (i äggkarton) blir nog en repris i år. Det var enkelt, snyggt o gott :o) Bilden nedan hittade jag på nätet, någon som har tagit äggskalsodlingen liiiiiite längre... (jag hade 6 ägg i en liten standardkartong).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din åsikt är också viktigt!