onsdag 13 april 2011

Bokresan

Idag när jag var på stan tittade vi in på biblioteket för S skulle lämna tillbaka lite böcker. Vi möttes av en ur personalen med en liten bokvagn fylld med lite olika nya böcker. Alltså inte nyutgivna men olånade.

Biblioteken i Norrbotten har idag startat ett projekt, en vandrande upplevelse, där de idag delar ut 800 böcker (varav jag hade turen att få en), som jag ska läsa o sedan lämna vidare.


Valde Batras första lapp-bok som jag länge tänkt att jag ska läsa.

Jag kan om jag vill vara med o tävla om en iPad (vore såklart schysst med en ny ;o)) men behöver inte göra mer än, när jag läst ut den, ge den vidare till någon annan. Innanför första pärmen finns en lista där jag ska skriva mitt namn.


Ett kul initiativ o ett klokt projekt. Det var ganska längesedan jag var på biblioteket, men detta visade för mig hur de utvecklats o visar stort prov på nytänkande, så jag kommer definitivt att gå dit snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din åsikt är också viktigt!