söndag 10 april 2011

Fårskinnskuddfodral

Jag har ganska länge varit på jakt efter snygga kuddfodral. Då vi var på ishotellet förra vintern hade de i den formgivningsstarka restaurangen jättesnygga fodral med fårskinn på ena sidan o vanligt skinn (mjukt som bara den så troligtvis behandlat fårskinn det också) på andra sidan. Jag har även varit öppen för fårskinn på ena sidan o ett snyggt tyg på andra sidan, men verkligen inte hittat något som fallit mig i smaken. 

För några månader sedan tog jag då saken i egna händer o sydde. Jag har sytt tre i "vanlig" storlek (50x50) o ett avlångt till en större kudde (70x40 tror jag att den är), köpte fårskinn o sydde ihop med mitt favorittyg från 10 gruppen (Zibidie av Tom Hedqvist), o jag är supernöjd.

Nu när jag skulle fota för att visa här så kom Brasse o ville vara med o posa. Han gör ju vilket foto som helst snyggt. Som Ernst sagt, har man en katt som inredning är allt annat överflödigt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din åsikt är också viktigt!