onsdag 28 oktober 2009

Träningsbloggarträff Röhnisch

Tillsammans med bland andra Miss Agda, Snorkis, Nillan, Åsa och min kära vän Mikkan var jag ikväll inbjuden till träningsbloggarträff på Röhnisch. Vi möttes av härliga snittar från Svarta lådan följt av lite historik om Röhnisch. Vi hann kika lite på kläderna och sedan var det dags för en kille från GIH att prata lite träning och kost. Vettigt och med fokus på tallriksmodellen och att äta sunt utifrån sina egna behov, precis enligt min egen tro och smak!

Vill du lära dig mer om kostråd baserade på godkända studier, kika in på SOKs hemsida!

Mina fynd för kvällen blev tightsen som jag spanat in och två par trosor. Sitter nu iklädd de snabba svarta och ångrar mig inte en sekund. De är supersköna, kommer definitivt att bära dem till finkjol, partykjol, träningsshorts och som mysbyxor hemma. Trosorna tänkte jag testa i morgon så utvärdering kommer i kommentatorsfältet för den som är intresserad.

Utöver en hel del shyssta kläder bjöd butiken på Norrlandsgatan på fler positiva överraskningar. Trevlig och hjälpsam personal och framför allt - snygg interiör!

All "fast inredning" var vit vilket jag personligen är mycket förtjust i. Hela taket, med sin industrilokalskänsla, var sprutmålat och dekorerat med dessa snygga lampor upphängda i skenor. Foto - I love.

Inne i butiken fanns även en gästtoalett, vilken klädbutik riktad till tjejer borde inte ha en sån?

Utanför toaletten fanns dessa läckra krokar och fantastiska pallar. Jag blev faktiskt förälskad i en sådan pall när jag och Martin var på Svensson i Lammhultsbutiken i Sickla för några veckor sedan. Provklev dock där och det var tur att en vägg fanns i närheten då mina cirkusbaskunskaper uppenbarligen inte var tillräckliga för att stå stadigt på denna :o) Snygg är den dock fortfarande så det kan vara värt att få hålla i sig!

4 kommentarer:

  1. Dina bilder var så fina, jag föll också för inredningen och hoppas att det är okej att jag lånar någon bild från dig?
    Tightsen är toppen för flera tillfällen yoga som fest :).

    SvaraRadera
  2. jag själv hade så trevligt, och är riktigt nöjd med trosorna, grym feeling - eller snarare, man känner dem typ inte alls! Röda tajtsen på det, fina Helmut-linnet och en lagom slampig skolflickskjol från golfsektionen på det, kan det bli bättre? ja, det blev det ju eftersom en gratis skjuts hem för oss bara landade på oss från ingenstans, suveränt flyt! :D

    SvaraRadera
  3. Jag har också tightsen och de är både sköna och supersnygga. Och när det kommer till trosorna så skulle jag bara vilja använda Röhnisch-trosor numer, inget annat...
    Ps: Älskar din bloggdesign, inredningsnörd som jag är (trots att det inte syns på min blogg så mkt längre efter att jag började skriva om träning o välmående och inte så mkt annat)

    SvaraRadera
  4. Visst är trosorna underbara! Jag älskar dem, ångrar lite att jag inte köpte fler par men det är ju bara att knalla ner till Norrlandsgatan igen. Undrar vilken färg jag ska ha... Lite synd att de inte har lite halvsnygga bh-ar i matchande tyg, inte vad jag minns iaf. Får helt enkelt ta en ny vända till butiken nästa vecka :o)

    Miss A - Tack! Just nu försöker jag bara minnas hur man bytte färg på besöksräknaren...den passar inte riktigt in färgmässigt längre...

    SvaraRadera

Din åsikt är också viktigt!