tisdag 13 oktober 2009

Drömmar

Att vara sjukskriven och sängliggande ger mycket tid för surfande på inredningssidor och drömmar om framtidshemmet. Känner mig ibland ytlig och korkad som prioriterar min fysiska omgivning men jag blir ju så mycket gladare av att ha det vackert runt omkring mig.

Drömköket, fortfarande lika vackert...

Om jag önskar mig en Y-stol varje år... Jag brukar gå förbi Ernst & Youngs härliga bibliotek med dessa vackra stolar när jag går från jobbet, upp via Malmskillnadsgatan och ner mot Stureplan. Platsbyggda bokhyllor till ett mysigt hemmabibliotek är förresten ännu en dröm...
Vipphinkar som tvättkorgar. Int är det roligt att stå i tvättstugan men visst hade det varit nästan på den positiva skalan om man hade såhär vackra tvätthinkar?

Fårskinn... Det vackraste, mjukaste och mest inbjudande naturmaterialet, förutom kanske nyfallen lössnö i vårsolen, som finns.

Arka från Stolab. Såååå fin... Även Lilla Åland står på önskelistan :o)

Det kommer bli dyrt för mig att vara sjukskriven...

5 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre! Men visst mår man bra om det är fint runt i kring en, precis som man mår bra om man känner sig fin! kram

    SvaraRadera
  2. vill haaa ett gotlandsfårskinn!!

    SvaraRadera
  3. Det är ju en sorts själavård, att bry sig om hur det ser ut runt omkring en! :)

    SvaraRadera
  4. Vi var förresten på Svensson i Lammhults nya butik ute i Sickla förra helgen... Oj, vilket habehgär som väcktes... En budget på dryga 100k hade suttit fint att möblera huset med :o)

    SvaraRadera

Din åsikt är också viktigt!