fredag 30 oktober 2009

Kökvägen


- - - En liten rapport från gårdagskvällen - - -

Efter jobbet tog jag och bror oss till Grandas butik på Södermannagatan. Ett mysigt litet hak
med mycket fina kläder och schyssta prylar. Ärendet för kvällen var smygpremiären av min vän Marias första bok "Köksvägen till en flickas hjärta".

Det var en mysig tillställning, det bjöds på öl (för den intresserade, alltså inte drabbad), lite soft musik och botanisering bland kläder, skor, accessoarer, inredningsdetaljer och bra-att-ha-prylar.

Jag och broder Joakim.


Självklart fick jag med mig lite saker hem... Marias bok (signerad ;o)), har ännu inte hunnit kika igenom den så noga så recension kommer, en finfin penna från Ballograf (som jag kikat på sedan i somras och som kommer passa finfint i mitt kommande hem) och dvdn "Plötsligt i Vinslöv", en gammal favorit sedan länge.

För dig som är intresserad av boken så kommer den att finnas i båda Grandpa-butikerna här i Stockholm, lite andra hippa butiker på orten samt Designtorget. En perfekt julklapp/gå-bort-present till de, ffa grabbar, som alltid är svårt att komma på något bra till.

Pennan finns nog också lite var stans. Jag har tidigare tittat på den hos VIDE form (fd GAD) där jag vet att den finns för försäljning även via deras hemsida.

Kvällen avslutades i min soffa där brorsan snodde ihop en jordgubbs- och hallonmilkshake och jag bidrog med nygjorda krutbollar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din åsikt är också viktigt!