fredag 18 september 2009

Telef*nhel**te

Idag fick jag nog. Min mobil dör varannan dag, hänger sig så fort jag ska kika på bilder, tjatar på eget bevåg om "java-inställningar" och är allmänt opålitlig. Pratar jag i samtal över timmen (vilket är ganska vanligt förekommande nuför tiden), dör den ofta helt plötsligt trots att batteriet har mkt kräm kvar att ge.

Jag tog mig till The Phone House precis brevid jobbet på lunchen. Ensam kund i butiken och tre säljare på plats, borde vara bra förutsättningar. Självklart får jag hjälp direkt av en finnig, torr, lätt nervös kanske 20-åring...som efter att han hört min utsago säger att "ja, det låter ju inte så bra". Eftersom jag redan varit där med den två gånger tidigare och de då uppdaterat programvaran (och att det sedan dess blivit successivt sämre iaf), kommer vi (han) fram till att den behöver skickas på service. "Ja, det vore ju toppen!" är min kommentar.

Ser då hur finn-torr-trist-fula killen börjar skruva på sig lite och säger att det tyvärr inte går för de har inga lånetelefoner för tillfället (han har heller ingen aning om när de får in några). Jag frågar då om de kan ha det på ngn annan affär... Han föreslår Gallerian och jag ber honom, så snällt som bara jag (och några till) kan, att ringa dit och kolla. Det kan han inte. Det kan han inte. Det kan han tydligen inte. Men pojkvasken kan surfa runt på internet, leta fram deras nummer och ge dem till mig. Han "kan ju ändå inte be dem lägga undan en lånetelefon till mig om han kommer fram för det är ju först till kvar på dem"... jag har alltså 3 minuters promenadavstånd dit. Ilsket tar jag emot numren, tackar "för ingenting" (och ni som känner mig vet att det krävs ett rejält dåligt bemötande för att jag ska ta till den tonen) och ringer själv dit.

Får direkt prata med en jättetrevlig (säkert en ursnygg kille med fräääschaste hyn i stan) som berättar att de på The Phone House håller på att omstrukturerar hela sitt system med lånetelefoner och att de får in ett gäng om två veckor. "Ja men åh så bra!". Tänk vilken skillad det gör HUR man presenterar sitt budskap...

Nu väntar jag med glädje i två veckor. Den hänger ju sig inte hela tiden iaf :o)

1 kommentar:

  1. precis! om alla som har ett serviceyrke skulle gå en charmkurs å lära sig att det ä rbemötandet som är det VIKTIGA tänk vad mycket mindre uppretad man skulle vara då. du får komma å krama på oss hur mycket du vill! snart finns det ju en till att snusa på !

    SvaraRadera

Din åsikt är också viktigt!