söndag 13 september 2009

Söndagsavstämning

Då ska vi se...min lista i torsdags blev gedigen och sedan dess har jag kommit på nya projekt. Efter en dag i sjuksäng virkade jag iaf klart min halsduk. Resten av helgen har jag

- promenerat och hämtat min cykel på jobbet (lämnade den på sveavägen då jag blev kass i torsdags em)
- virkat drygt en meter på en halsduk till M
- gjort/rostat müsli
- tvättat sofföverdraget
- rekat bänkskiva på IKEA
- promenerat runt ön
- putsat fönster
- kört BP på Södra Station
- storhandlat på ICA Lindhagensplan (min nya favvoaffär)
- läst lite ur "Aldrig fucka upp"
- lånat grannens bil, varit på IKEA och köpt ho (15 kg) och bänkskiva (40 kg, fick be en man på parkeringen hjälpa mig att lyfta in den i bilen)
- burit upp lite saker på vinden

Galet vad mycket man kan få gjort efter att ha sovit i 30 timmar :o)

Nu väntar jag på min tvättid som börjar om en halvtimme. Tänker bara tvätta två maskiner och sedan hänga hemma. Eftersom jag i morse vaknade 07:00 (av alarmet som jag i sömnen av någon outgrundlig anledning flyttat från 9 till 7) måste jag nog gå och lägga mig snart...

Efter många val och oändligt mycket kval blev det bänskivan "Numerär" med aluminiumlist och en porslinsho "Domsjö". Kanske inte ultimat praktiskt men jag tänker inte så långsiktigt i min lägenhet just nu utan gillar att den går i stil med övriga köket. Jag tror det ger ett schysst helhetsintryck. Får se när det blir monterat och klart...

3 kommentarer:

  1. Snyggaste hon ever, har en sådan i den lgh jag nu har ynnesten att hyra. I love it, så snygg, så praktisk!

    SvaraRadera
  2. vill ha 2 stora i poslin..säg det till B :)

    SvaraRadera
  3. ....mmmm musli, den som är så god, kan du inte maila receptet till mig.
    Ha det bra :-)

    SvaraRadera

Din åsikt är också viktigt!