onsdag 24 juni 2009

Klart missnöjd

Jag skyndade mig hem från kursen idag, snabb som attans på cykeln för att slänga mig i bilen o åka mot bilprovningen i Vinsta. Satt i köer i 45 min, lätt missnöjd men ändå framme. Eftersom jag fick en tvåa sist pga att mitt högra framlyse stod högt var jag íofs missnöjd redan från start men ändå överkomligt...

Det såg skrämmande tomt ut. Jag åker fram till anmälningen och möts av en hånande glad skylt med en attans glad sol som säger

"Denna veckan börjar våra sommartider. Vardagar öppet mellan må-ons 7-15, tors 7-18, fre 7-15."

Kände ilskan stiga...särskilt då jag för en månad sedan var på besiktning och fick ett papper med öppettiderna 7-17. Sommartider hej hej. Men för all del...det finns nästan inget jag hellre gör en eftermiddag när termometern står på 27 grader, solen skiner och jag suttit inne en hel dag, än sitter i köer i Stockholms fantastiskt genomtänkta vägnät. Nej, jag är inte bitter, bara klart missnöjd.

1 kommentar:

  1. Skulle jag sitta 45 minuter i kö hade jag hunnit till Skellefteå. Finns fördelar med att bo här uppe. Speciellt som Boden idag var världens varmaste Svenska stad!!

    SvaraRadera

Din åsikt är också viktigt!