söndag 21 juni 2009

Åter hemma på ön

Lite tomt men ändå skönt att komma hem (önskar att jag tagit med mig Jersey (min katt fast hon bor hos mamma och pappa i Mölndal).

Möttes av en ljuvlig jasmindoft när jag steg innanför dörren. Misstänkte först min nya, härliga chock-rosalila orkidé som jag fick i födelsedagspresent av Camilla, så jag öppnade köksfönstret framför vilket den står. Fortfarande samma, förvisso goda doft, men lite väl stark för mina 36 kvm... Inser sedan, till min stora glädje, att det är mitt miniapelsinträd som jag fick av Jonas och Christin efter uppdraget som toastmadame, som börjat blomma. Ahh!

Nu är det en svag, alldeles lagom doft som ligger kvar i lägenheten. Den med dålig syn kan tro att jag precis städat - perfekt :o) Ska strax krypa till kojs så jag är utvilad inför veckans utmaningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din åsikt är också viktigt!