fredag 26 juni 2009

Beslutsångest

Lite oklart huruvida ni som läser är ett dugg intresserade av inredning eller inte, men jag behöver hjälp. All hjälp jag kan få. Jag ska nämligen fixa till lite i mitt kök. Ny bänkskiva, ho, blandare/kran och kakel/stänkskydd/mostv.

Det enda jag vet är att jag vill ha bänkskivan nedan - Sigvard Bernadottes VirrVarr i mörkgrått med aluminiumlist (på bilden är det rostfri och den är lite för gul i tonen). Ho och blandare är inget större bekymmer, det blir nog någon fyrkantig typ av ho med rel vassa hörn.

Mina köksluckor är ljust blå, lite gråa i tonen (se gammal bild nedan). I övrigt är köket vitt. Kyl/frys är svart med glasfront och aluminiumhandtag, fläkt i rostfritt och spis i vitt.


Nu till svårigheten, det är nu jag har kört fast. Vad ska jag ha för stänkskydd? Kakel? Glaskakel? Spegel? Glasskiva?

Skulle helst vilja ha ngt annat roligt tror jag...men jag vet inte vad. Gärna i vitt :o) Vad finns det för roliga material i vitt? Vill spara den gamla touchen på köket men blanda med nytt så det spelar egentligen ingen roll. Hade en liten tanke på typ trä (lärkpanel - går det?)? Någon som sett någon annorlunda rolig lösning? Ska ju trots allt inte bo på dessa 36 kvm livet ut...

2 kommentarer:

  1. glasskiva med infräst (frostat motiv), eller en snygg tapet bakom en glasskiva snyggt!! sen är jag ju en sucker på hoar i porslin..stora, tunga..!

    SvaraRadera
  2. älskar också stora fyrkantiga hoar, har en i den lgh jag hyr i sthlm just nu, och kan intyga att det även är mycket praktiskt!

    Surfade runt lite och hittade en blocketannons med exempel, man kan ju köra stora vita matta kakelplattor som dessa (bild 1 i annonsen), och sen var kanske två sjok i köket med glasmosaik (bild 3 i annonsen)?

    http://www.blocket.se/uppsala/Vitt_kakel__svart_mosaik__gron_glasmosaik_mm_21688210.htm

    SvaraRadera

Din åsikt är också viktigt!