fredag 29 maj 2009

Mot Vasaloppet 2010

Sitter och funderar på vilka pjäxor jag ska köpa. Lika bra att börja gå in dem så man inte får skoskav efter första milen. Efter att ha sökt lite på blocket kom jag på att jag kan, kanske, mkt möjligt, ha ett par på vinden från min skidkarriär i Boden. Jag sålde ju skidorna och stavarna till Marlene men visst inte kunde hon ha mina pjäxor? Dom borde alltså ligga på vinden...

Har nu registrerat ett nytt i-landsbehov. Tänk vad smidigt det vore om man lade in alla inköp man gjorde i ngn form av datorprogram. Inget krångligt utan bara persedel: pjäxor och lokalisation: vinden. Om man sedan säljer ngt så kan man enkelt gå in i SÖK och deleta objektet. Ännu bättre vore om jag kunde gå in från jobbdatorn och göra en sökning. Ultimat.

Mot Prylkoll 2.0! Ngn sugen programmerare där ute?

4 kommentarer:

  1. Hej L!
    Jag tror du kan använda ett färdigt program typen kallas databas, tex access är windows version(ingår om nman har Microsoft Windows Office Pro versionen, där kan man skapa det du är ute efter och det borde finnas någon som skapat ett sådant "rapportformulär" typ "inventarie"databasfil och lagt ut på nätet, prova googla?.. Jag har inte jobbat så mycket med access men vi hade ett ärendehanteringssystem som var uppbyggt av access.. Sedan kan du faktiskt använda Excel som ett enkelt databasprogram. "Dagens IT-tips" /Plae65

    SvaraRadera
  2. Grattis, du vann min tävling som arrangerades med presenteriet. Kan du maila min din hemadress så fixar vi leverans!

    SvaraRadera
  3. Excel har ju okejiga databasfunktioner också som sagt ovan, du är helt rätt ute i alla fall, jag har ofta känt behov av något liknande.

    Det märke jag spanat in som verkar vara nåt är Fischer, typ http://www.blocket.se/vi/21120407.htm, även om en del världsstjärnor verkar ha gått över till nåt annat (http://www.skidsport.com/index.asp?Kat=2&NewsID=4785).

    F ö nördade jag just till det REJÄLT genom att beställa en prenumeration på tidningen GLID! Haha! http://www.skidsport.com/index.asp?page=prenumerera

    SvaraRadera
  4. Hittade idag till min glädje som är ute på samma quest som vi, från Halmstad. Superkul! :)
    http://theresewahlgren.blogspot.com/

    SvaraRadera

Din åsikt är också viktigt!