måndag 4 maj 2009

Skön helg

Solen har strålat på oss hela helgen. I lördags satt jag ute några timmar på eftermiddagen (vi hade styrelsemöte i solen) och hade då den här fina, lätt röda tonen, på bröstet. Solskyddsfaktor står på inköpslistan :o)

Har provdruckit en nyhet på Systembolaget, ett rosévin på pet-flaska. Det var helt ok som sommarvin men tyckte verkligen om att det var i plastflaska, till och med med 1 kr i pant.
I lördags njöt jag även av lite vin tillsammans med Camilla K på M/S Gerda. Trevligt och riktigt bra kalas fram på småtimmarna. Nu har sommaren börjat, härligt!

Har varit ute och promenerat en del i helgen. Tagit mig tid och tittat, verkligen sett mig runt. Passerade den här oerhört vackra tegelfasaden, svårt att göra den rättvisa på bild. Jag har tidigadare tyckt att tegel är tråkigt och fult, nu vet jag bättre.

Såg igår kväll filmatiseringen av första boken. Den var verkligen superbra. Det var iofs ett tag sedan jag läste böckerna vilket gjorde att jag inte kom ihåg precis allt, men det gjorde inget. Filmen överträffade förväntningarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din åsikt är också viktigt!