tisdag 8 december 2009

Lägenhet för uthyrning

Då jag nu är på väg upp till Boden ska jag hyra ut min lägenhet. Jag väljer att sätta in en "annons" här för att i första hand hitta en hyresgäst som känner någon som känner någon som känner någon som känner mig, ja, ni förstår. Så alltså, känner ni någon som ni tror är intresserad, be dem skicka ett mail.

Såhär ser den ut ikväll, lite rörig då jag inte ids göra något innan jag packar ner allt i lådor...


Hallen är ganska rymlig (allt är relativt i en liten lgh). Dörren till höger är till toaletten och in till vänster, bakom garderoberna på bilden, är öppningen in till köket.


Såhär fint vart det till slut i köket. Det känns lite trist med ny bänkskiva, ho, kran, ommålat och nykaklat, att hyra ut den, men men... Köket är utrustat med gasspis och varmluftsugn och diskmaskin.


Man rymmer lätt ett lite större bord. Kyl/frys (inköpt -08), köksfläkt (-08) och spis (lite oklart men tror typ -06) från Gorenje. Dörren längst in till vänster på bilden är till ett skafferi med golvyta på ca 1,5 kvm.


I badrummet direkt in till vänster är ett handfat och ovanför det en spegel. Direkt in till höger är toaletten, ovanför den ett lite större badrumsskåp med spegelfront och över det en hylla med handduksförvaringsmöjlighet etc.



Helkaklat badrum med ljusblått golv, vita väggar och ljusblått tak. Duschdelen ligger rakt fram och är av vettig, normal storlek.

Hela lägenheten har drygt 3m i takhöjd vilket i kombination med den vettiga planlösningen gör att den känns större än 36 kvm.


Just nu är det lite mörkt ute och jag har lite dåligt med belysning... Jag har som ni ser en stor soffa som ryms galant. Bakom det svarta skynket är sängen som kommer på bild senare. Det finns alltså möjlighet att dela av lägenheten som jag har gjort och få som en mini-tvåa om man vill få undan sängen.

Kikar man ut genom fönstret rakt fram ser man ner till Mälaren denna tiden på året (på sommaren är det en massa eländiga bladverk i vägen).


Längre till höger är ytterligare ett fönster och rummet fortsätter lite längre till höger än på bilden. På den högra väggen finns även en klädkammare med golvyta på ca 1,5 kvm,


Och så här ser det alltså ut bakom skynket. I dagsläget har jag sängen uppbyggd så jag har ordentligt med förvaring under. Detta är valfritt att riva bort.

Den kommer att finnas tillgänglig från och med ca den 27:e 28:e nånting då mitt flyttlass går norrut. Pris per månad 6 500kr. I det ingår värme, vatten, en härlig trädgård och underbara grannar. På vinden finns ett förråd med golvyta på ca 5 kvm och i källaren ett garage där man kan ha sin cykel, sina vinterdäck el motsv. Jag har för avsikt att hyra ut lgh till juli-aug-nånting då jag, om jag trivs bra i norr, kommer att sälja den (om inte marknaden har falerat, då hyr jag ut den längre).

Stora Essingen tillhör stadsdelen Kungsholmen och är per def innanför tullarna (har inte riktigt förstått vad det betyder egentligen). Det är superbra kommunikationer med 1:ans buss (passerar bl a Fridhemsplan, Centralen, Hötorget, Stureplan, Fältöversten o Gärdet) som går var 4:e minut vardagar dagtid. Man kan även åka tvärbanan om man har vägarna "på tvären".

Alltså, känner ni någon som är intresserad är det bara att be dem skicka ett mail.

1 kommentar:

  1. Nämen är du på väg hit igen. Så trevligt? Kommer du återuppta jobbet på StepIn? Behöver någon som plågar mig :-)

    SvaraRadera

Din åsikt är också viktigt!