fredag 18 december 2009

The material girl

Julen närmar sig med stormsteg. I min familj har vi alltid köpt ganska många julklappar och även för en ganska stor summa pengar, till varandra. När jag var liten... hrm... alla år då jag inte hade jobb och fast inkomst, har jag fått pengar av mamma och pappa att köpa klappar för.

Det finns alltså en tradition med "bra klappar". Jag funderar länge och väl, handlar och handlar, oftast ända in i det sista. I år har jag kommit på en bra grej till mor och far ifrån mig och Martin, men vad i hela världen ska jag köpa till honom?


Jag känner att jag egentligen vill komma ifrån spenderartraditionen men då är Martin tyvärr fel kille för mig (och jag är för övrigt övertygad om att han inte är det <3).

Mitt förslag var att vi köper en täljstenskamin till huset i julklapp till oss och så behöver vi inget mer. Men icke. Jag känner på mig att han håller på med en massa fuffens, köper en massa saker till mig, och då kan jag ju inte sitta där tomhänt (i mina nya sexiga underkläder). Det håller inte.

Nej, det blir till att tänka, pigga på sig och kravla sig ur soffan. Orkar kanske en tur i helgen. Måste orka. Måste handla julklappar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din åsikt är också viktigt!