lördag 14 november 2009

Mormorsbesök

I torsdags tog jag ett beslut om en lugn och skön helg. Efter jobbet igår satte mig i bilen mot Huskvarna. Min mormor börjar bli lite till åren och det är inte så ofta det finns tid att ses, det blir en hel del på somrarna, vid påsk och jul, men annars blir det mest dagliga telefonsamtal.

Tog mig en liten promenad i morse och hittade dessa tre gula (?) granar utanför en skola. Någon som vet vad det är för sort? De var verkligen supersnygga, jag har aldrig sett något liknande. Illgula och fyllda med småkottar. Färgen på dem syns bättre på närbilden, på "helfigursbilden" ser man inte riktigt hur knalliga de var i tonen.

Efter frukost åkte vi på utflykt till Skillingaryd där vi åt lunch med Martin och mormor fick träffa honom för första gången. I bilen efteråt; "Jag blir nästan också kär i Martin nu". Det ser jag som ett bra betyg :o)

I Skillingaryd hittade vi även "Björn och Lotta". Jag har tidigare sett deras produkter på Formex men inte i handeln. Jag fick denna gulliga krok av mormor och en söt liten tovad börs från Klippan (de formger en hel del produkter dit bl a plädar och brickor).

Nu har vi precis ätit middag - ädelostfylld baconlindad kyckling, kantarellrisotto och brysselkål. Det var bara rödvinet som saknades... Nu blir det en lördagkväll med choklad framför TVn och i morgon åker jag tillbaka till Stockholm för att framåt kvällen bjuda bror på middag.

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Hej L Ja du reser från Norr till Söder :-).. Det trädet tror jag är ett lärkträd , det blir gult och tappar barren på vintern!..
    kola länk? fortsatt krya på dej /P
    http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.osterlen.com/arboretum/images/larix-decidua.jpg&imgrefurl=http://www.osterlen.com/arboretum/larix-decidua.htm&h=488&w=325&sz=47&tbnid=iK1VDGud6vFdzM:&tbnh=130&tbnw=87&prev=/images%3Fq%3Dl%25C3%25A4rktr%25C3%25A4d&hl=sv&usg=__i9sc_YpGfm8v-BQBXkNxaefVNwc=&ei=YDP_SsaABMH4-Qb9naHwDQ&sa=X&oi=image_result&resnum=4&ct=image&ved=0CBIQ9QEwAw

    SvaraRadera
  2. det där är lärkträd! det enda barrträd som fäller barren på vintern!
    om du ser vanliga granar som är gula i topparna så har de en sjukdom som tar död på årsskotten, mennästa år är de friska igen! kram

    SvaraRadera

Din åsikt är också viktigt!